شهید قاسم زارع فرمانده ای که در دفاع از اسلام جان خویش را فدا کرد
ادامه راه خون شهدای کازرون
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
تبلیغات
شهدای کازرون
ارتباط با مدیر
نام :
ایمیل:
موضوع:
پیغام :
نویسندگان وبگاه
آرشیو مطالب
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

ابزار های وب مذهبی رایگان شهدای کازرون


ابزار مذهبی وبلاگ شهدای کازرون
شهدای کازرون مرجع قالب های مذهبی رایگان توضیح توضیح توضیح توضیح
محل تبلیغات شما
شهید قاسم زارع فرمانده ای که در دفاع از اسلام جان خویش را فدا کرد
نویسنده نادرمنتظرالمهدی در یک شنبه 30 شهريور 1393 |
شهید قاسم زارع فرمانده ای که در دفاع از اسلام جان خویش را فدا کرد

بسیج مستضعفین، شهدای بیشماری را تقدیم آرمان های مقدس نظام اسلامی کرده که در این میان می توان به بسیجی شهید «قاسم زارع» اشاره کرد. او که با کمک دیگر نیروهای بسیجی به مقابله با پاتک دشمن درآمد و جان خویش را فدای اسلام و میهن اسلامی نمود.

 

شهدای کازرون، شهید «قاسم زارع» اول مهرماه 1366 در حالی که (در جبهه شلمچه) با کمک نیروهایی که فرمانده ایی آنان را بر عهده داشت به یاری دیگر همرزمان خویش شتافت و به آرزوی دیرینه اش رسید و شربت شهادت را مردانه سر کشید.

این شهید والامقام در سال 1342 در یک خانواده معقتد و مذهبی در شهرستان کازرون دیده به جهان گشود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) برای مقابله با ضد انقلاب در کردستان حضوری فعال داشت و همواره معتقد بود و می گفت وقتی این دنیا فانی و زود گذر است، پس چه بهتر که ماهم، همان راهی را که سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رفت برویم.

 

شهید قاسم زارع پس از مدتی با حضور در جبهه سوسنگرد به یاری دیگر همسنگرانش شتافت و پس از شرکت در عملیات طریق القدس که منجر به آزادی شهر بستان گردید با دیگر دوستان خویش به جبهه رقابیه آمد و در عملیات بزرگ فتح المبین حضوری فعال داشتند.

 

وی پس از عملیات فتح المبین به شهر سوسنگرد باز گشت و با گروهی که بچه های کازرونی تشکیل داده بودند مهیای عملیات بیت المقدس گردید. در این عملیات، دوست دوران نوجوانی و همرزم خویش (شهید حسن همدانی نژاد) را از دست داد که شهادت این عزیز وی را در عزم خویش برای مبارزه با دشمن بعثی راسخ تر گردانید.

 

این شهید سرافراز و ولایت مدار اسلام، در سال 63 جهت فرا گرفتن آموزش هلی برن با دیگر همرزمان خویش به اصفهان اعزام گردید و سپس دوره تکمیلی را در منطقه 75 کیلومتری جاده اهواز به امیدیه به اتمام رسانید.

 

شهید قاسم زارع در عملیات بدر شرکت نمود و از ناحیه سینه مورد اثابت تیر دشمن قرار گرفت که به رشت اعزام و پس از عمل جراحی به کازرون باز گشت و هنوز دوران نقاهت را تمام نکرده بود که به جبهه باز گشت.

 

این شهید سرافراز بسیجی، در عملیات والفجر هشت  در گردان کمیل از لشکر33 المهدی حضور داشت و پس از عملیات با دیگر دوستان و همرزمان خویش، گردان ثارالله را تشکیل دادند. ایشان با قبول فرماندهی یکی از گروهان ها در عملیات های کربلای 4، 5 و 8 حاضر گردید.

در عملیات کربلای 8 بار دیگر از ناحیه سینه به شدت مجروح و به یکی از بیمارستان های یزد اعزام گردید. هنوز دو سه روزی از عمل جراحی وی نگذشته بود که خبر شهادت دوست عزیزش (شهید علی اکبر شیروانی) که در عملیات با هم بودند را شنید و بلافاصله جهت حضور در تشییع جنازه شهید شیروانی به کازرون باز گشت.

قاسم با حضور در سردخانه بهشت زهرا و دیدن پیکر پاک شهید علی اکبر شیروانی خود را بر روی جنازه دوست و یار دیرینه اش انداخت و با گریه و ناله های سوزناک، قسم یاد کرد که تا کمتر از شش ماه دیگر به او ملحق خواهد شد.

 

او با جسمی مجروح به جبهه رفت و با دیگر همرزمان و فرزندان این آب و خاک، شجاعانه با دشمن بعثی آنگونه جنگیدند که بیابان های شلمچه به گورستانی از تانک ها و نفرات دشمن تبدیل گردید.

 

قاسم شجاعانه به استقبال خطر می رفت و ماموریت های سخت و خطرناک را با کمک دیگر دوستان در گردان خط شکن ثارالله به پیروزی می رسانید.

 

سردار «حاج رحیم قنبری» فرمانده گردان ثارالله در دوران دفاع مقدس، با توصیف خصوصیات اخلاقی برجسته این شهید سرافراز اسلام می گوید: قاسم در دوران دفاع مقدس تا لحظه شهادت به امام خویش لبیک گفته و با جدا شدن از خانواده و سه فرزند خردسالش مردانه در کنار دیگر رزمندگان جنگید.


این مرد بزرگ، تمام فکر و ذکرش خدا و جهاد در راه او بود. در گردان ثارالله و در عملیات های کربلای 4، 5 و 8 شرکت داشت و بارها در کنار من مجروح گردید و بلا فاصله پس از ترخیص از بیمارستان به جبهه باز می گشت و همین باعث گردیده بود تا زبانزد خاص و عام شود.

 در گردان، همه از دلاوری و جوانمردی قاسم صحبت می کردند و من نیز بارها ایثار و از خود گذشتگی او را نظاره گر بودم. هیچوقت از شجاعت خویش چیزی بر زبان نمی آورد و زبان من از گفتن  دلاوری، رزم و رشادت های وی قاصر می باشد.

 

سرانجام قاسم؛ این یار امام خمینی و فاتح فتح المبین و خرمشهر در تاریخ 1366/07/01 در شلمچه بعد از شهرک دو ایجی در کنار نهر جاسم هنگامی که گردان ثارالله در خط پدافندی مورد هجوم دشمن بعثی قرار گرفته بود با گروهان خود وارد منطقه گردید و به یاری دیگر رزمندگان گردان شتافت و پس از نبردی جانانه به وعده ای که به دوست شهید خود داده بود عمل كرد و توسط گلوله توپ دشمن، با چند تن از همرزمانش در مدرسه عشق قبول گردید و آسمانی شد.

یاد و خاطره این بسیجی شهید و سرافراز ایران اسلامی جاودانه به یادگار خواهد ماند و سرخی فلق، داستان ایثار و مردانگی های او را در دفاع از میهن، هر روز تکرار خواهد کرد.


شهدای کازرون

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: شهید , قاسم زارع , فرمانده , اسلام, عملیات بدر , والفجرهشت , کربلای 4 و 5 ,
لینک دوستان ما
» وب سایت دینی باشگاه صاحب الزمان
» شهداشرمنده ایم
» عنوان لینک

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راه خون شهدای کازرون و آدرس shk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





درباره وبگاه

به وبلاگ ادامه راه خون شهدای کازرون خوش آمدید
موضوعات وبگاه
برچسب ها
طراح قالب
شهدای کازرون
.: طراحی و کدنویسی قالب : شهدای کازرون :.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد.کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...